[Fact Kpop April 2018] Detail Information, Official Schedule, and Airing Date Produce 48 Mnet


On April 3, there was an announcement if the 'Produce 48' run period was postponed to June, two months apart from the initial launch plan in May.


It also circulated information if the initial filming will be held in the surrounding April this month, and contestants are also known to have moved to the dorm. The contestants were selected from 1,000 applicants in 3 audition stages performed by Mnet.


As a response, a source of the program asserts, "'Produce 48' will begin filming in April," and added, "The event is planned for June, but the exact airing schedule is yet to be determined."


'Produce 48' is a collaborative event between the 'Produce 101' program and the AKB48 system in Japan. Trainee women from Korea and Japan will compete with each other to become part of the group that will debut in both countries.

Translate Bahasa Indonesia :

Pada tanggal 3 April, terdapat sebuah pengumuman jika periode tayang 'Produce 48' diundur menjadi bulan Juni, berbeda 2 bulan dari rencana tayang awal yakni pada bulan Mei.


Selain itu juga beredar informasi jika syuting perdana akan dilaksanakan pada sekitaran bulan April ini, dan kontestan juga diketahui sudah pindah ke dorm. Para kontestan dipilih dari 1.000 pelamar dalam 3 tahap audisi yang dilakukan oleh Mnet.


Sebagai bentuk tanggapan, sebuah sumber dari program tersebut menegaskan, " 'Produce 48 ’akan mulai syuting pada bulan April," dan menambahkan, "Acara ini direncanakan untuk bulan Juni, tetapi tepatnya jadwal tayang belumlah ditentukan."


'Produce 48' adalah sebuah acara kolaborasi antara program 'Produce 101' dan sistem AKB48 di Jepang. Trainee wanita dari Korea dan Jepang akan berkompetisi satu sama lain untuk menjadi bagian dari grup yang akan debut di kedua negara tersebut.


Jangan lupa subscribe channel youtube Kpop Squad disini

Source : Soompi
Rewritten BE.BAL
©KSense
Leiden
K-POP dan K-Drama Indonesia